人気ブログランキング | 話題のタグを見る

日々楽しく ♪mon bonheur

otomeurara.exblog.jp
ブログトップ

English Lesson 1.18

English Lesson 1.18_a0287486_1619782.jpg
Dictation

A: Are you taking your exam tomorrow?                                    
B: Yes.
But I don't want to. (take an exam)

A: Why not.       …否定の文↑を受ける場合 

B: Because, I didn't study at all.


A: 明日 試験受けるんでしょ?
B: ええ でも 受けたくないの(=したくないの
A: どうして(したくないの)
B: なぜなら、全然勉強しなかったから

お友達どうしとかで使うカジュアルな言い方
I don't want to.
丁寧に言うには
I'd rather not.

*exam →(examiration)


English Lesson 1.18_a0287486_16483867.jpg雪とメジロ

過去形を使って会話しました

Did you go anywhere last week?
   ⇓
Yes, Idid. I went to ~.
No, I didn't. I stayed home.


あなたは先週どこかへ行った?

ええ行ったよ ~へ行きました
いいえ行かなかった 家にいました

Yes,I did .
I went to {KAKUUCHI}with my friend.
It was my first time to visit.
So, it was so interesting and fun.

Last night,
We had snow.
When I wake up in the morning,
snow was piled up.
Urara was looking out of the window              雪を見るurara
with an interest in snow.
However the snow has melted in the afternoon.

English Lesson 1.18_a0287486_17292969.jpg

昨夜から急に雪が降り始めて あっという間に積もりました
朝起きたら 銀世界でした
今日は 英会話の日 
完全防寒して出かけましたが、あまり寒くなく 
陽ざしも暖かくて お昼にはほとんど溶けてました

*************************************************************************
by otomeurarafuku | 2013-01-18 17:45 | English