人気ブログランキング | 話題のタグを見る

日々楽しく ♪mon bonheur

otomeurara.exblog.jp
ブログトップ

English Lesson  1.25

English Lesson  1.25_a0287486_20363780.jpg
Dictation

**に~をしてもらいたい→I want **to ~me.
A: May I ask you a favor?
( = Will you do me a favor? )丁寧な言い方
B: Sure.
A: I want you to help me.
B: No, problem. / I'm sorry, Idon't want to.


A: お願いしていいですか?
B: もちろん
A: あなたに手伝ってもらいたいのです
B: いいですよ / ごめんなさい、したくありません

上の例文を参考にconversation
*I want you to pick up my children.
*I want you to pick me up.
私の子供を迎えに行ってほしい
私を迎えに来てほしい
Niceのホテルの窓辺にて


English Lesson  1.25_a0287486_22451639.jpg
過去形の練習(テキスト)
*Listening(P.96)
*Did you you have fun yesterday?
Did you~を使ってconversation



Today my speach

I went Nishijin shopping street
with my husband on sunday.
Houraku manju is famous
in this shopping street.
Always,this store have long line.
We lined,and bought 4 manju.
I couldn't buy a lot.
Because,
I thought probably eat almost.
We walked while eating each other
freshly baked manju .



There are 2 kind of bean jam white and black.

先生からの質問
Which bean jam do you like?

I like black bean jam.
私はあずきの粒あんが大好き!
餡子とチョコレートは私には欠かせません(笑)

Everyone, Which bean jam do you like?



We had a very good time at a New Year's party after the class.
新年会の後カラオケに行きました
そこで なんと AKB48 の{ヘビーローテーション}を みんなで合唱(笑)
平均年齢高いよね~でも み~んな 可愛く歌えてましたよ~
そこで あ I want you~♪って歌ってる! 今日習った~♪
…私達が今日習ったのは I want you to ~
{あなたが欲しい}と{あなたに~して欲しい}ちょっと違いますね~

 

No problem…
((話))((感謝に対して))どういたしまして;
((確認・是認))だいじょうぶです, なんでもありません;
((依頼に対して))いいですよ, かまいません, お安いごようです

faver…好意 親切

    ………突然 エキサイトメンテナンスのため使えないというメッセージ
               ↑が消えてしまって(*_*; 再度作り直し 疲れました


*****************************************************************************
by otomeurarafuku | 2013-01-25 23:35 | English