人気ブログランキング | 話題のタグを見る

日々楽しく ♪mon bonheur

otomeurara.exblog.jp
ブログトップ

English Lesson 3.13 & 寒緋桜

English Lesson 3.13 & 寒緋桜_a0287486_203916100.jpg
今日の街はなんだか華やいでみえました
…晴れ着を着ている人が…多い…
袴姿 ドレス姿 美容院でセットしてもらった頭
卒業式? 結婚式?
大安の13日の金曜日…です

市役所広場の角の寒緋桜が満開でとても綺麗
みんな 下向いて咲いているんですね

今日は英会話入門講座の後期の最後の日でした

次期も…
英会話入門講座続けて受けようと思っています
入門して何年???(^_^;)
   …楽しく 頭の体操をするつもりで
                続けようと思います
    何かの時の備えになることを信じて(笑)

Proverb
備えあれば患いなし
Keep something for rainy day.




福岡市役所 ふれあい広場角の寒緋桜
English Lesson 3.13 & 寒緋桜_a0287486_20393659.jpg
別れ際の挨拶編 復習

①  素敵な日をすごしてね
①’  ありがとうA、 あなたもね

②  ご家族によろしくお伝えください
②’  はい わかりました(そうします)

③  お話しできて良かったです
    お会いできてよかったです
③’  私も(同じ気持ち)です

④  いつか 集まりましょうね 
④’  もちろん いつでも
    私が連絡しますね

⑤  残念ながら私は行かなくてはなりません
    ごめんなさい 行かなくてはなりません
    それじゃ そろそろ行かなくては…
⑤’  あら…もう それは残念です
    わかりました 気を付けてね
    わかりました じゃあね


English Lesson 3.13 & 寒緋桜_a0287486_22424751.jpg① Have a nice day.
①’ Thank you,A. You too.
            Same to you.
② Please give my best regards to
   your family.
②’ Yes,I will.

③ Nice talking with you.
   Nice to see you.
   Nice seeing you.
③’ Same here.

④  Let's get together sometime.
④’ Sure . Anytime. I'll be in touch.

⑤ I'm afraid I have to go now.
   I'm sorry,but I need to get going.
   Well I should be going.
⑤’ Oh,so soon. That's too bad.
   All right. You take care.
   OK. Take it easy.

English Lesson 3.13 & 寒緋桜_a0287486_23172100.jpg
Text  P.23
GRAMMER FOCUS

Do you like~?
Does he like~?
Do they like~?
What kind of ~do(does) _like?
What do(does) _play?
He plays~. They play~.

Who do they like?
Which musician do they like?
Do they like the Beatles?
Yes, they do. They love them.
No,they don't like them very much.
Who is your favorite musician?


Tell me about ~.


       

                                             天神交差点の花壇

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
人気ブログランキングへ
by otomeurarafuku | 2015-03-14 15:14 | English