人気ブログランキング | 話題のタグを見る

日々楽しく ♪mon bonheur

otomeurara.exblog.jp
ブログトップ

English Lesson & 何色クリスマス

English Lesson & 何色クリスマス_a0287486_1964684.jpg

ホワイトクリスマス グリーンクリスマス ブルークリスマス・・・
他にもレッド ピンク イエロー ブラック ブラウン グレー シルバー ゴールド・・・
いろんな色のクリスマスがあるようです ・・・(^◇^)へぇ~
Yさんはいつも楽しいスピーチをして下さいます

グリーンクリスマス Green Christmas
特に12月が夏にあたる南半球の国 での 雪の降らないクリスマスのことをいうそうです
今 南半球は 真夏なんですね
南半球ではありませんが
ハワイのお土産のサンタさんのお人形もアロハシャツ着てました

ホワイトクリスマス・・・といえば
♪I'm dreaming of a white Christmas~♥♬のメロディが
思い浮かびませんか?
私には もうひとつ 大事な★思い出があります
12月25日 長女が生まれた日は ホワイトクリスマスでした


English Lesson & 何色クリスマス_a0287486_197084.jpg


What about~?

{Dialog (対話)}
占いをしてもらっていて・・・
A:You will be a singer in the future.
B:What about me?

A:I've decided to climb Mt.Everest.
B:What about your job?

A:I'm going to live in NZ.
B:What about your family.

A:あなたは将来歌手になるでしょう
B:私は?

A:私はエベレスト登山を決めたよ
B:仕事はどうするの?

A:私はNZに住むつもりです
B:ご家族は?(どうするの)

English Lesson & 何色クリスマス_a0287486_1971141.jpg

Text P.40
1. どのくらい《頻度》運動してますか
  毎日/ 1週間に2度 / あんまりしません
2.どのくらい(時間)ジムですごしますか
  一日に30分/ 一週間に2時間/ 週末に一時間くらい

3.どのくらいテニスが上手なの?
 とても上手/ 人並/ 上手じゃない

4:スポーツが得意なの?
 とても得意/ まあまあ/ あんまり得意じゃない

1.How often do you work out?
   Every day./  Twice a week./ 
    Not very often.

2.How long do you spend at the gym?
   Thirty minutes a day./ Two hours a week.
   / About one hour on weekend.

3.How well do you play tennis?
   Pretty well./ About average./ Not very well.

4.How good are you at sports? (be good at~)
   Pretty good./ OK. / Not so good.

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
🍀FS
1.It is exactly the same.  
2.You 're right.
3.Are you with me?
4.I got lost. I am lost.
5.I got it.
6.I'm confused.
7.You are confusing me
8.I'm still confused.
9.I don't know the difference,either.
    (not・・・either)

1.そのとおり
2.そのとおり(あなたは正しい)
3.ついてきてる?解りましたか
4.解らなくなった
5.解りました
6.私は困惑しています。
7.あなたは私を混乱させています
8.私はまだ混乱しています
9.私はどちらも違いが解りません

★コーヒーのおかわりをしたい時

Can I have another cup of coffee?
Can you please refill?
Can I have coffee refilled?
Can I have one more?
Can I have some more coffee?

★どこに住んでいた?
I live in Fukuoka.
I was in Hokkaido until I was 5 years old.
I lived in Hokkaido.
I have been living in Fukuoka ever since I was born.
I have never been there.

私は福岡に住んでいます
私は5歳まで北海道に住んでいました
私は北海道に住んでいました
私は生まれてからずっと福岡に住んでいます
私はそこに行ったことがありません

★お仕事は
What do you do (for living)?
What kind of work?

I walk to work. (@_@。 発音難しい・・・

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・

人気ブログランキングへ
by otomeurarafuku | 2015-12-19 12:19 | English