日々楽しく ♪mon bonheur

otomeurara.exblog.jp
ブログトップ

English Lesson 3.11 & 芽生え

今日は冬に戻ったような一日でした
芽生えて 寒空に顔を向けている子たちが
健気で愛おしいです

We never forget that day.
あの日を忘れない・・・

午後2時46分
スーパーで買い物をしていたら アナウンスが流れました
その場に立ち止まって 黙祷を捧げました
時間が しばし 止まっていました

a0287486_2032572.jpg

復習 暗記用フレーズ

⑬We'll see           We'll see whether he study hard.
⑭OK?               Is it OK if I just watch today.
⑮I want some         I'd like a smaller helping. want→ I'd like
⑯What's that          What's that called?
⑰I want to +動詞       I'd like to move to a different seat.
⑱I'm sorry about that    I'm sorry I'm late.
⑲Thanks              Thanks for coming today.
⑳Can I...?             May I have a receipt?

Thank you for everything.


⑬様子をみよう/ 今はだめ    彼が勉強するか様子を見よう
⑭いい?/大丈夫?        今日は見ているだけでいいですか?
⑮~してほしい           もっと量を減らしたいのですが
⑯それって何?           それ 何ていうんですか?
⑰・・・したい             席を変わりたいのですが(違う席に動きたいのですが)
⑱ごめんなさい           遅れて本当にごめんなさい
⑲ありがとう             今日は来てくれてあいがとう
⑳・・・してもいいですか      レシートをいただけますか

☆どうもありがとう・・・       感謝の意を伝えるのに便利なフレーズ

a0287486_204154.jpg

楓の小さな葉がもう出てきています

Text P.45

A: Did you stay home on Saturday?
B: No,I called my friend.
   We drove to a cafe for lunch.

A: How did you spend your last birthday?
B: I had a party.
   Everyone enjoyed it,but the neighbors didn't like the noise.

A: What did you do last night?
B: I went to the new Jim Carry film.

A: Did you do anything special over the weekend?
B: Yes,I did. I went shopping.
   Unfortunately,I spent all my money. Now I'm broke.

A: Did you go out on Friday night?
B: No, I didn't. I invited friends over, and I cooked dinner for them.


A:土曜は家に居ましたか?
B:いいえ、私は友人を呼びだしました
  私達はランチにカフェまでドライブしました

A:去年の誕生日はどうすごしましたか
B:パーティしましたよ 皆楽しみましたが ご近所はうるさかったようです

A:昨夜は何をしましたか
B:ジムキャリーの新しい映画を観に行きました
  面白かったよ

A:週末は何か特別な事したの?
B:ええしました 買い物に行きました 
残念なことに お金を全部使ってしまいました 私は一文無しです

A:金曜の夜は外出したの?
B:いいえ 私は友人を招いて、彼らのために夕食を作りました





a0287486_204316.jpg

冬枯れた紫陽花の花の下の方の茎から 芽が出てきています
a0287486_2052277.jpg

薔薇の新芽

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・

人気ブログランキングへ
[PR]
by otomeurarafuku | 2016-03-11 22:25 | English