人気ブログランキング | 話題のタグを見る

日々楽しく ♪mon bonheur

otomeurara.exblog.jp
ブログトップ

中華レストラン & English Lesson 1.6

中華レストラン & English Lesson 1.6_a0287486_20415947.jpg

中華レストランに行きました
おせちに飽きたら 
脂っこいものがいただきたくなります



A: How was your new years holiday?
   Did you enjoy it?
B: I spent the most of the holiday as usual,
   But I went to visit the shrine nearby.
C: I was very busy but it was fun.
  My eldest daughter's family and second daughter's family came to my house.
  We went to visit my father and father-in-law for family gathering.
  And we went to Chinese Restaurant for dinner with my father.
  I was full with Oseti(New Year dishes), but I was able to eat Chinese food.
  I am a little tired now.

A:お正月はどうでしたか?  
  楽しめましたか?
B:私は休日のほとんどを普段どおりにすごしましたが
  近くの神社にお詣りしました
C:私はとても忙しかったけれど楽しくもありました
  私の長女家族と次女家族が家にきました
  私達は 親族の集まりのために私の父と 義理の父のところに訪れました
  そして 夕食に中華レストランに父と行きました
  私はお節でお腹がいっぱいでしたが 中華料理は食べることができました
  今は ちょっぴり 疲れてます

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
Dialog
There is a __ in__
 
          on__


A:There is a bee in the car!

A:車に蜂がいるよ!


*There is a dog in the car.
   特定されないもの・・・

  My dog is in the car.
   私の犬・・・というように特定されるときは
   There is~は使えない

A:There is a good Chinese Restaurant near my house.
B:What is the name (of the restaurant)?
A:It's 〇〇.
B:How do you spell it in Chinese character?

A:私の家の近くにいい中華レストランがあるよ
B:何という名?
A:〇〇
B:漢字でどう書くの?

Text P.60
LISTENING Who is it?
Listen to descriptions of five people.

5人の人の説明を聞きなさい

・・・・・・・・・・・・・・・
★FS
This year Chinese new year falls on January 28.
今年の中国の新年は1月28日です

*heart とhurt

hurt  痛む 傷つける 発音:ハォート 発音記号:həːrt
heart 心臓 心     発音:ハァート 発音記号:hɑːrt

Why did you hurt me?
You live in my heart.

どうして私を傷つけるの?
あなたは私の心の中にいる

worship 崇拝 参拝
potluck party 持ち寄りパーティ

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・


人気ブログランキングへ
 
by otomeurarafuku | 2017-01-07 09:17 | English