人気ブログランキング | 話題のタグを見る

日々楽しく ♪mon bonheur

otomeurara.exblog.jp
ブログトップ

菜の花色 & English Lesson 3.10

菜の花色 & English Lesson 3.10_a0287486_1913399.jpg


舞鶴公園の菜の花畑
菜の花色が華やかで 朝日に輝いていました

桜が咲く頃まで 咲き続けてくれるでしょうか・・・
桜色とと菜の花色と春の空色・・・
イメージするだけでも 春爛漫です~♥♬
菜の花色 & English Lesson 3.10_a0287486_19211614.jpg


⇓ 3月末~4月初め・・・桜が咲くと こんなイメージ(´-`).。oO
菜の花色 & English Lesson 3.10_a0287486_22442928.jpg




English lesson

Conversation

What did you do last week?
How did you spend last week?

How was it?
How long does it take to~?
How many~
How far is it from here?
How often

菜の花色 & English Lesson 3.10_a0287486_19121488.jpg

O:What did you do last week?
Y: I went to see a work exhibition of calligraphy yesterday.
  My work is also on exhibition.
O: Where is it?
Y: It is A Art museum.
O: How long will it be on display?
Y: It is until next Tuesday.
O: I would like to go to see it.
   May I go to see it?
Y:Of course.

Ms Y,
She went to an exhibition of calligraphy yesterday.
Her work is also displayed.
It seems to be displayed in A Art museum until next Tuesday.
I'm going to go to see it.


O:I visited the house of the friend of father as an attendant of father.
Y:Where is it?
O:It is in 〇〇-ku.
Y: Why did you go together?
O:Because there is the neighborhood of my house,
  so I was taken to him.
Y:How was it?
O:I was nervous for the first visit, but I had fun.

O:先週何をしましたか?
Y:昨日書道の作品展を見に行きました
 私の作品も展示されてるんですよ
O:どこで?
Y:A美術館です
O:いつまで展示されてるんですか?
Y:来週の火曜までです
O:見に行きたいな
  見に行ってもいい?
Y:もちろんよ

Yさんは
昨日書道の作品展に行きました
彼女の作品も展示されています
A美術館で来週の火曜まで展示されているそうです
私は見に行くつもりです

O:私は父の付き添いとして 父の友人の家を訪問しました
Y:どこ?
O:〇〇区です
Y:何故 一緒に行ったの?
O:私の家の近所なので 連れて行かれたのです
Y:どうでしたか?
O:初めての訪問で緊張したけど 楽しかったわ


・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・


by otomeurarafuku | 2017-03-11 17:11 | English