日々楽しく ♪mon bonheur

otomeurara.exblog.jp
ブログトップ

入門して何年目?(^_^;) & English Lesson 4.7

a0287486_17114734.jpg

英会話入門講座に また・・・ 入門しました(^_^;)

海外旅行等で役に立てばいいなと思って始めた英会話
もう何年前?・・・(内緒・・・)

なかなか上達しませんが
この入門クラスの雰囲気が楽しくて 続けています

頭の体操にはなっていると思うのですが・・・ 
どうでしょう~・・・


今日はお花見の話題が出ました

✿Cherry blossom viewing

I like the time when the cherry blossom petals are fluttering in the wind.
I really enjoy seeing the cherry blossom petals dancing.
A blizzard of pink blossoms filled the air.



a0287486_1712826.jpg

Y:What did you do during the spring break?
O:I went to the Fukuoka botanical garden for cherry blossom viewing with grandchildren.
Y:How do you like it? / How was it?
O:I like it./ It was fun.
  Cherry blossoms were not yet in full bloom, but they were very beautiful.
  The weather was fine and comfortable.
  How about you?
Y:I went to Choufu in Yamaguchi. 
  There are lot of famous place and historic spots.
  I recomend there.
O: I have been there,too.
   I also think that there is a wonderful place.

Y:春休みの間 何かしましたか?
O:孫たちと一緒にお花見に植物園に行きました
Y:どうだった?
O:よかったよ~
  桜はまだ満開ではありませんでしたがどても綺麗でした
  お天気も良くて気持ちよかったです
  あなたはどうでしたか?
Y:山口の長府に行ったのよ
 有名な場所や歴史的なスポットがたくさんあるの
 おすすめよ
O:私もそこに行ったことがあるわ
 私もそこは素晴らしいところだと思うわ




a0287486_17123072.jpg

What's wrong?

I have a headache. / a stomachache. / a toothache. / a backache .
I have a fever. / a hay fever. / allergies. ( I'm allergic to ~)
I have a cold.
I have the flu.

I have a cracked arm. ( a broken leg.)
How is your arm?/ How is condition?
It is getting better.

どうなさいましたか? 

頭痛がします おなかが痛いです 歯が痛いです 背中が痛いです
風邪  花粉症 アレルギー
風邪
インフルエンザ

腕にひびが入ってます
腕はどうですか
良くなってきてます
a0287486_21203020.jpg

Text P.64
I lost my key.         私は鍵をなくしました
I have lost my key.     私は鍵をなくしてしまいました
                               (今もない)

I have been to ~(場所)    私は~に行ったことがあります
I have played ~         私は~をしたことがあります
I have seen ~           私は~を観たことがあります
I have cooked ~         私は~を料理したことがあります
I have eaten ~          私は~を食べたことがあります

Have you been to Canada?
No, I haven't.
I'd like to go there sometime.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

一週間に一回
英会話入門クラスの復習ノートのつもりで
{ English Lesson }のページを綴ってます

あ~まだやってるなって
笑ってスルーしてください(^_^;)

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


[PR]
by otomeurarafuku | 2017-04-08 08:04 | English