日々楽しく ♪mon bonheur

otomeurara.exblog.jp
ブログトップ

薔薇の蕾 & English Lesson 5.12

a0287486_1721050.jpg

薔薇の花が咲き始めました

薔薇の蕾 咲き始めた頃のこの姿が一番好きです

蕾って 英語では?・・・bud 
a0287486_1721822.jpg


薔薇の蕾が雨に濡れています
The bud of the rose gets wet in the rain.

a0287486_1723189.jpg
a0287486_1723973.jpg

English Lesson

Text P.65
Present perfect (現在完了形)
1.
A:Have you done much exercise this week?
B:Yes,I have already been to aerobics class four times.
2.
A:Have you played any sports this month?
B:No,I haven't had the time.
3.
A:How many movies have you been to this month?
B:Actually,I haven't seen any yet.
4.
A:Have you been to any interesting parties recently?
B:No I haven't gone to any parties for quite a while.
5.
A:Have you called any friends today?
B:Yes,I have already made three calls.
6.
A:How many times have you gone out to eat this week?
B:I have eaten at fast-food resutaurants a couple of times.

1.
A:今週は たくさんの運動 しましたか?
B:はい、私は すでに エアロビクスクラスに4回行っています。
2.
A:今月は なにかスポーツをしましたか?
B:いいえ、私は時間がありませんでした
3.
A:今月は 何回映画に行きましたか?
B:実はね 私はまだ見ていないの。
4.
A:最近 何か面白いパーティーに行ったことがありますか?
B:いいえ、私は しばらくの間パーティーに行きませんでした。
5.
A:今日は友達に電話しましたか?
B:はい、私はすでに3回電話しました。
6.
A:今週 外食に何回出かけましたか?
B:私はファーストフード店で数回食べました。


・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・



現在完了形
「have(has) + 過去分詞(動詞の過去分詞形)」

(1)継続     「(ずっと)~し続けている」
(2)経験     「(今までに)~したことがある」・・・・      <already>
(3)完了、結果 「~し終えたところです、~してしまった」    <just>


He has already finished the work.
彼は、すでにその仕事を終えてしまいました

He has just finished the work.
彼は、ちょうどその仕事を終えたところです





現在完了形の完了の否定文  文末に yet 「まだ」
              疑問文       yet 「もう」

I have not finished the work yet.
私は、まだその仕事を終えていません

Have you finished the work yet?
あなたは、もうその仕事を終えてしまいましたか



☆have been to   「~に行ったことがある」<経験> 疑問・・・ever 
★have been in    「~に(ずっと)居る」<継続>
▲have gone to    「~に行ってここには居ない」<結果>

☆have been to <経験>
  I have been to Kyoto many times.  
   私は何度も京都に行ったことがあります

  I have been there.  
  私はそこにいったことがあります

  Have you ever been to Kyoto?  
あなたは今までに京都に行ったことがありますか?

  I have never been to Kyoto.
私は一度も京都に行ったことがありません

 <ever, never, before, ~times, several times How often~>

★ have been to <完了>

 I have just been to the station.
私は駅にちょうどついたばかりです
 Where have you been? 
どこに行ってたんですか

★ have been in <継続>

   He has been in Kyoto for two weeks.
彼は2週間前から京都にいます

   How long have you been in Japan?
   あなたはどれくらい日本に居るのですか

      < for, since, How long >

▲have gone to  <結果>

 He has gone to Kyoto.
  彼は京都に行ってしまいました   (今居ない)

 Mother has gone shopping.
  母は買い物に行ってしまいました   (今居ない)




・・・・・・・・・・・・・・・・・・・




[PR]
by otomeurarafuku | 2017-05-13 13:05 | English