人気ブログランキング | 話題のタグを見る

日々楽しく ♪mon bonheur

otomeurara.exblog.jp
ブログトップ

9月になったから? & English Lesson 9.2

9月になったから? & English Lesson 9.2 _a0287486_16443643.jpg

玄関先の櫨が色づいてきました
急に・・・???
9月になったから?  (笑)

今日は久しぶりの英会話教室
「夏休みの間にあったことを 3つ お隣の人とトークしましょう」
3つ? 何をしたかしら? 
ついこの間の事が思いだせません(^_^;)

ブログで・・・何をしたか 確認 ・・・(情けなや・・・)

白糸の滝にも行ったし 姉子の浜にも行ったし 
東山魁夷の絵を見に九州国立博物館にも行ったし
お盆の事 女子会の事 オリンピックに感激した事
美味しいものをいろいろ食べたこと
そして 熊本に行った事・・・ etc
8月はいろいろあったではありませんか(^_^;)
月がかわったら もう・・・忘れてます

9月になったから? & English Lesson 9.2 _a0287486_16452054.jpg

Dialog
 We should ~  ~したほうがいいよ

A:Let's use this!
B:We should ask first.

A:これ 使おうよ!
B:まず 聞いた方がいいよ


・・・・・・・・・・・・・・・
Text P.53
COMMON COMPLAINTS よくある不満(共通の不満)
   about neighbors

NOISE
My neighbor's dog barks all night---------私の隣人の犬は一晩中吠えます
My neighbor always has loud parties.-----私の隣人は いつも 騒がしいパーティをします

PLIVACY
The kids next door always play in my yard.----隣の子供はいつも私の庭で遊びます
My neighbor visits every day. It's too much.-----私の隣人は毎日来ます もううんざり

ANIMAL PROBLRMS
My neighbor's cats go everywhere.------私の隣人の猫はどこにでも行きます
My neighbor has six dogs. It's a zoo!----私の隣人は6匹犬を飼ってます。 動物園!

CLEANLINESS
MY neighbor has garbage in his front yard.---私の隣人は 正面の庭をゴミだらけしてます
My neighbor never cuts the grass.-------------私の隣人は芝を刈った事がありません


Do you ever have any of these complaints?
What other complaints do you have about neighbors?

これらのいくつかの不満をあなたは持ったことがありますか?
隣人に対して何か他の不満はありますか

9月になったから? & English Lesson 9.2 _a0287486_2156093.jpg

fukuちゃん 子供が家の前通るたびに 吠えるのは やめようね

9月になったから? & English Lesson 9.2 _a0287486_21581011.jpg

uraraちゃん 家のお庭を散歩するのはいいけど 
他所に探検にいくのは もう歳なんだし・・・
ほどほどにしてね

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・

人気ブログランキングへ



Please tell me three memories of the summer vacation.
What did you do during the summer vacation?

We played in the cool water at the campground,
and took a carbonated hot spring..

I had a very nice time.

Then we went to Kumamoto Castle
I felt sad to see a castle wall destroyed by an earthquake.

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
by otomeurarafuku | 2016-09-03 07:33 | English